FAQ
Frequently Asked Questions/Veel Gestelde Vragen
Hieronder staan de antwoorden op de meest gestelde vragen die wij de afgelopen jaren hebben mogen ontvangen.
Staat uw vraag er niet bij, of bent u niet geholpen met het antwoord, dan mag u ons natuurlijk ook gewoon mailen. Gebruik daarvoor de contactpagina.
- Hoe kan ik zelf een overlijdensberichtplaatsen?
- Wat kost het om een overlijdensbericht te plaatsen?
- Hoe plaats ik een condoleance bij een overlijdensbericht?
- Mijn geplaatste condoleance verschijnt niet. Wat nu?
- Waarom moet ik mij registreren om een overlijdensbericht te plaatsen en niet voor een condoleance?
- Ik heb me geregistreerd maar heb geen wachtwoord ontvangen. Wat nu?
- Ik heb een overlijdensbericht geplaatst, maar het verschijnt niet. Wat is er gebeurd?
- Ik heb een condoleance geplaatst, maar het komt niet op. Waarom niet?
- Er staat een fout in een overlijdensbericht. Kan dat verbeterd worden?
- Ik heb een fout in een condoleance gemaakt. Hoe kan ik dat corrigeren?
- Iemand anders heeft een bericht of condoleance geplaatst, kan die worden verwijderd?
1) Om een overlijdensbericht te plaatsen, moet u zich eerst registreren. Dat kan via de registratiepagina. U moet daarbij een gebruikersnaam en e-mailadres opgeven. Naar het opgegeven e-mailadres zal vervolgens een wachtwoord worden gestuurd. Met de gebruikersnaam en het wachtwoord kunt u vervolgens inloggen op de loginpagina. Daar kunt u kiezen voor het plaatsen van een nieuw bericht.
2)Het kost niets. Beri.nl is een Free Public Service, hetgeen inhoudt dat er een gratis dienst wordt verleend aan het publiek.Wilt u toch een iets betalen, dan kunt bijdrage leveren aan de instandhouding van beri.nl door een vrijwille donatie te doen op de daarvoor bedoelde donatie pagina. De hoogte van de bijdrage mag u dan helemaal zef bepalen.
3) Bij elk bericht hoort een condoleanceregister. U kunt die bereiken door eerst naar een bepaald overlijdensbericht te gaan, en daar te klikken op de link naar het register. De link staat zowel boven- als onder het bericht. Zijn er al andere condoleances geplaatst, dan kunt u het ook bereiken via de lijst met recente condoleances.
4) Controleer of de foto miet zwaarder is dan toegestaan. Plak geen foto's in het tekstvak. Controleer bij kopiëren en plakken of er geen vreemde tekens zijn meegeplakt.Lukt het niet, dan mag u de condoleance ook mailen. Vergeet hierbij niet om aan te geven bij wie het hoort.
5) De registratie is uitsluitend bedoeld om te voorkomen dat grappenmakers en kwaadwilligen allerlei onzinnige berichten gaan plaatsen. Via uw e-mailadres weten wij dat u serieus bent. Het e-mailadres wordt verder niet voor andere doeleinden gebruikt.
Voor het plaatsen van een condoleance is geen registratie nodig. Dit om de drempel zo laag mogelijk te houden. De condoleances worden op verschillende manieren gecontroleerd.
6) Als u geen wachtwoord heeft ontvangen, is het door ons verzonden e-mailbericht waarschijnlijk voor spam aangezien. Controleer uw spambox. Mocht u het toch niet vinden, maak dan contact met ons via de contactpagina.
7) De meest voorkomende reden voor het niet opkomen van een overlijdensbericht is het overschrijden van de 24 minuten limiet. Als u er langer dan 24 minuten over heeft gedaan om het formulier in te vullen, bent u automatisch afgemeld en wordt het bericht niet geplaatst. Het gebruik van emoticons in de tekst wordt afgeraden, de meeste worden niet herkend door het systeem en verhinderen plaatsing van het bericht. Heeft u een ander probleem dan kunt u ons altijd mailen via de contactpagina.
8) Als uw condoleance niet verschijnt, is er waarschijnlijk sprake van een beveiligingsconflict. Om span en andere rotzooi te voorkomen zijn er diverse controles ingebouwd bij het plaatsen van een condoleance. Helaas kan het voorkomen dat uw computer of netwerk daar problemen mee heeft. Heeft u emoticons in de tekst in de tekst gebruijt, verwijder die dan en probeer het nogmaals. De meeste emoticons worden niet herkend door het systeem en verhinderen plaatsing van de condoleance.
Heeft u een tekst geplaatst met daarin een link naar een pagina of foto op het internet, dan zal het bericht ook worden geweigerd. Dit om spam in de condoleances te voorkomen.
Mocht het ondanks alles niet lukken om een condoleance te plaatsen, dan kunt u de condoleance en eventuele afbeelding mailen naar info@beri.nl. Vergeet hierbij niet te vermelden bij wie of welk bericht de condoleance moet worden geplaagtst.
9) Als er een fout staat in een zelf geplaatst overlijdensbericht, dan kunt u dat zelf wijzigen door weer in te loggen op de loginpagina en vervolgens te kiezen voor wijzigen van het het bericht.
Is er een fout in een bericht dat niet door u is geplaatst, dan kunt u dat doorgeven via de contactpagina.
10) Fouten in condoleances kunt niet zelf corrigeren als u geen geregistreerde gebruiker bent. Als u dat wel bent, kunt u inloggen en via uw persoonlijke pagina geplaatste condoleances wijzigen. Als u geen geregistreerde gebruiker bent, kunt u zich alsnog registreren. Doe dit dan met het e-mailadres dat u heeft ingevuld bij de condoleance. U ult op dit e-adres een persoonlijk wachtwoord ontvangen waarmee u uw eigen berichten kunt aanpassen of verwijderen. Wilt u zich niet registreren, of gerbuitk u geen eigen e-mailadres, dan zal het echter niet mogelijk zijn om berichten zelf te wijzigen. Lees daarom uw tekst goed na voordat u het verzen. Is er toch een fout, geef het dan aan ons door en wij wijzigen het zo gauw mogelijk.
11) Net als bij de traditionele media (radio en krant) heeft bij beri.nl heeft iedereen het recht om een bericht te plaatsen. Berichten die niet juist zijn of niet voldoen aan de fatsoensnormen zullen meteen door ons worden verwijderd. Voor zover dat niet het geval is, laten wij het aan de plaatser over om berichten wel of niet te verwijderen. Beri.nl zal nooit partij worden in conflicten en bepalen wie wel en wie niet een bericht mag plaatsen.